nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, January 23, 2011

Kesan Kepercayaan

Did you guys know apakah fungsinya rasa percaya dlm diri kita?.. Dia berfungsi membuat kita yakin akan sesuatu.. dgn ada bukti2 yg kita sendiri adala of course.. And sebenarnya walaupun kita mereka2 bukti2 tu, our brain takkan dpt distinguish whether bukti tu ialah khayalan kita semata2 atau pengalaman kita yg sebenar..

I never know this things before.. Anything that happen in my life, I just follow the flow.. I never set any standard what I want to do or what am I going to be someday.. I see the road everyday and randomly I choose my path.. But luckily the people that I met everyday led to make me a better person..

Bila masuk universiti.. berpuas hati dgn kadar 3 pointer.. tanpa study.. dok berenjoy.. pagi kuar mlm baru balik.. rasa cam dah cukup best la tuh.. takyah study pun dpt 3 apa ada hal nak study..And then further degree dah mula rasa bnyk benda yg susah.. terlalu bnyk benda yg tak tau.. mula mempersoalkan.. and menanamkan dalam diri.. jgnkan nak dpt 3 pointer nak lulus pun susah.. mula rasa takyah la kot beria2 sgt asalkan lulus sudah.. Then I met with someone.. Dia ckp I see the abilities in you.. I know you are bright student.. cuma perlu polish and you will know your true potential.. I was like.. huhu common la kan.. nak menipu la tu.. pls la okeh.. I know where I stand.. And you know what rupa2nya I do believe him.. deep inside rasa mcm confuse2 betul ke apa dia ckp.. betul ke aku ada true potential.. and then I did study, and I did get dean list.. Seriously.. I never ever dream to get 3 pointer.. but for once in my life I get a dean list.. Masa tu dah kena amik core subject.. I have four core subject in network dgn satu final year project,, And campur semua tu dpt dean list! Kalau dulu ada 4 subject yg mcm agama and BM pun tak mgkn dpt score.. inikan pulak subject core! Tapi i believe the word that I have true potential.. and I really make myself have potential!

And then I further my Master... I make full research project.. and at this particular time.. sgt tak ramai org yg berani ambik Master in research.. Semua org tau betapa bahayanya master in research.. Silap2 kalau tak siap projek...your master bole campak ke longkang.. This person as always believe in me.. I know u can do this.. And I did, even though it kind of taking a long time for me to finish it.. I grad in degree when I was 23 but I finish my master when I am 26.. Mcm bangang kan.. Sbb rasa mcm betul ke bole buat nih.. dgn result2 sgt la tak memberangsangkan.. Masa tu tgk chart expreiment rasa sgt menakutkan.. rasa projek ni takkan bole succeed.. Tapi because ada nye kepercayaan tanpa disangka2 I did finished it!

You all know why.. It is just because I believe it can be done! Tanpa kepercayaan I will never have the energy to start a thing.. I will never have further study and fulfilled my dream to be a lecturer.. But I just hope I will never be satisfied dgn kedudukan skrg.. I just want to accomplish a lot of things in my life.. And I will just start by BELIEVING!

No comments:

Post a Comment