nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, January 23, 2011

Buku berdiskaun hebat

Emm memula nak g mkn jek dekat2.. pastu hairos ckp jomla g alamanda.. Aku cam emm ok gak tu.. mmg dah lama giler tak g shopping compleks.. Sbb kuar mmg dah setiap masa.. so expenses selalunya terlebih sudah.. so lupakan hasrat nak g shopping compleks sbb selalu dok terbabas beli barang yg tak de dlm keperluan..

So jalan2 citer2.. pastu hairos g la semayang kejap and aku ke MPH.. tetiba ternmpk satu buku.. "Building a love that last".. Baca2 mmg menarik.. Dah start pegang tak nak lepas dah buku tuh.. Then hairos sampai..dia ckp "Hai nak beli ke?.. sbb dah sah2nya gaji takde lagi.. still nak membazir.. dgn laju aku menjawab, "nak kot".. Pastu dia ckp.. "Buku2 awak yg bnyk bertimbun2 tak baca lagi tu mcm mana?.. Yg ni plak bila nak bacanye.. " Huhu, baca bila masa yg abg takde.... Dia ckp"emm yelah tu".. 

Pastu ble plak tak cukup lagi rm3.. dgn rakus "pinjam rm3 ble?" Dahla nak beli tak cukup duit plak tu.. dgn tak malu nye mintak org.. PAstu sampai2 kat cashier.. ckp ngan adik tu.. "buku ni dah comot2 takde diskaun ke?".. mmg comot la kan buku tu.. Siap dah hitam2 sbb bnyk sgt org baca.. Pastu confident adik tu ckp "Okeh diskaun 10%"  Kawan dia dh terperanjat abis.. Suka2 hati kau jek bg diskaun 10%.. dia kata takpe.. abg X kat belakang tu tgh sibuk.. Aku pun terkejut.. Mcm bos adik nih.. Tanpa ragu2 bg aku diskaun.. Tapi rezeki jgn ditolak kan..

haha aku gembira.. takyah pinjam RM3.. siap diskaun sampai rm5.. Nasib baik beli tadi.. Lepas ni MPH nak renovate sebulan.. tapi dia kata akan still buat jualan kat tgh bulatan tu nanti.. Huhuh.. Yeay yeay! ada buku baru..

No comments:

Post a Comment