nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Monday, November 8, 2010

Life insurance

Baru jek tadi ada dua orang dtg kat bilik aku untuk mempromosikan insurance nyawa yang dia jual.. Bukanla kerana aku tak minat.. Inilah antara benda yang aku inginkan bila aku dah bekerja tetap nanti.. Bagi aku insurans nyawa ni sgt penting sbb kita tak tau apa yang akan terjadi nanti.. And sepanjang kehidupan aku ni takde sorang yang mampu menerangkan dgn baik apakah sebenarnya insurans nyawa ni and apa term2 yang dia cover.. Sepertinye sgt memahami abg ni pun ckp dia faham kalau aku tak tau sbb aku masih lagi baru dlm dunia pekerjaan.. So setelah dia terangkan of courselah bnyk benda yang aku nak tanya kan.. sbb ada certain2 benda ni dia seolah2 to good to be true.. Oh tapi akhirnya aku faham.. bila dlm bidang insurans of course lah dia pun nak keuntungan.. So ada certain2 percentage dari duit kita yang mgkn akan di burn.. Ada certain2 percentage yang dia akan buat pelaburan jugak. Tapi walaupun mcm tu kita akan dapat servis yang baik jugak.. Contohnya kalau kita kena barah dia akan coverkan untuk kita terus.. so kita tak perlu cari duit or habiskan duit dlm bank yang kita simpan.. Cuma of course la dgn syarat kita belum kena barah lagi.. kalau tak dia pun tak nak ambik sbb mmg confirm la kalau tak abis duit dia untuk hospital.. Sampai mcm ni sekali hah abg tu terangkan.. And bnyk lagi..


Aku bukan tak nak ambik skrg tapi buat masa ni aku masih kontrak lagi.. and tunggula next year after semua expenses dah digunakan untuk benda2 penting dah habis then Insya Allah aku mmg nak ambik.. But I would rather buat dgn guna skim yang ada islamic touch hehe.. Rasa lebih selamat.. Skrg semua org prefer islamic banking.. Benda yang kita rasa halal and diyakini.. Termasukla using credit card ke.. Aku mmg prefer yang islamic punya.. Support islamic product.. Most of orang skrg pun mmg akan cari hbisan2 tentang food yang halal, and produk yang halal.. Ramai org dah buka mata tentang islamic thingy.. So dari sudut pandangan aku aku of course mahukan produk yang memberi rasa selamat dan diyakini.. Bila aku ckp kat abg tu.. Dia mcm tak cover part takaful.. Dia cuma buat etiqa maybank. Tapi aku ckp kalau nak aku beli aku lebih prefer takaful punya la kan.. So dia ckp dia akan cuba buat plan mcm mana yang aku nak and kitaorg akan duduk discuss balik.. So tgkla Insya Allah by next year I would like to have a life insurance

No comments:

Post a Comment