nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Friday, October 15, 2010

save the date!!

So akhirnya kali ni setelah pelbagai perbincangan yang panjang.. dan memikirkan semua pihak.. kami already save the date.. tinggal 69 hari saje kot lagi bersamaan 10 minggu.. On Christmay Day.. Bley tak?.. It's not my decision ok.. My Future Father in law nye decision.. Alasannya sbb memikirkan semua benda dah lepas.. Anak2 sedara dah habis periksa.. dah sunat.. tak yah pk apa dah.. just focus on our engagement jek.. Wah.. bg priority lebih nmpk..Bg pihak my family pulak.. takde hal... kitaorg takde sedara yang ada apa2 hal yang penting dlm tahun ni..

Aku pun tak ingat bila tarikh Hairos officially propose aku... I think dlm bulan 7 kot,, lama dah kan?.. Perasaan masa tu mcm bursa saham ditutup bercampur2... tak sure nak ke tak nak.. Pastu pk2.. akhirnya bersetuju la kot.. sbb dia pun nmpk serious.. and reason2 lain utk tak menolak ialah sbb dia sgt understanding and reasonable..

So starting masa tu dah start look up to magazine.. Masa tu mcm blur2 lagi.. Tgk magazine tu rasa cam tak cantik tapi asal la ble kuar magazine.. confuse.. So mcm terpk mcm ni ke contoh2 hantaran yang wujud masa kini.. sungguh tak cute.. and then barula start searching online.. Baru la cam buka mata hokeh.. punya la bnyk bloggers yang jadi wedding planner, yang mgkn takde nama and baru nak start2 naik in this industry.. And I was looking at hasil kerja tangan diaorg.. Truely..Speechless...Dropping jaw senah.. And kebanyakannya as young as I am.. They start buat for their own majlis.. and baru la buat kawan2 punye.. Pastu baru la jumpa majalah Ratu Sehari.. and keluaran dia hanya setahun tiga keluaran je.. And baru la nmpk nama gah2 dlm industry wedding planner ni,,

1. Nas Great Idea - tapi mahal nye la kau ni kan.. deco starting from 20,000
2. Reka Temoor - tak pnah tanya harga sbb nmpk mahal.
3. Dicky D Fabolous - Ni mmg cantik.. gempak betul pelamin tp takde website la plak..
4. Zaifie Zainal - ni pun I just know after searching dlm internt..  Harga pretty reasonable..
5. Merisik Gallery - Ni la yang young WP tu.. cantik.. and always come out with new idea,, Harga mmg reasonable and suit my budget.
6. Kerja Kahwin - Suka akak nye deco untuk garden wedding.. Splendid Job..
7. D Jari Artz - Lengkap ngan satu package,, Sesuai pada mereka yang nak guna khidmat wedding planner terus.. Takyah pk pape dah.. semua diaorg uruskan.. dari katering, deco, hantaran..
8. Wedding galore - Cantik and harga yang reasonable.. Tapi mcm lebih kurang zaifie deco dia..

Tapi eh hello rina.. kau ni nak tunang ke nak kawin?.. Hehe.. Tapi yelah skrg ramai dah kot buat tunang ada pelamin.. So I dah booked on one of the designers kat atas nih... Hopefully berpuas hati la.. sbb nye harga agak mahal ye di situ..

Then try la tgk cincin.. And I was blurred bab2 cincin ni.. Dah sah2 nye aku tak berminat dgn warna2 gold ni.. And then bila paham konsep harga tu.. baru la tau kenapa makcik2 dlm citer mami jarum tu kaya habis.. rupenye satu cincin kecik pun dah harga rm700.00.. kalau yang pakai satu lengan tu entahla berapa pulak harganye.. Tapi aku mmg tetap suka benda yang simple and tak crowded sgt.. So mmg bertuah la tukang beli cincin tu sbb murah la sikit kan.. Tapi dia plak suka yang crowded.. Ikut la k.. bukan aku nye duit pun.. Akhirnya beli dua cincin satu untuk risik and satu untuk tunang.. Ble plak uncle tu.. aku ckp nak size 10 then dia kata takleh2 u size 9.. E eh.. tapi lama2 oklah fine 9.. Pastu mulalah bengang sbb nmpk gemuk dah jari jemari nih.. Mmgla ngam2 masuk. but still tak cute. Cincin tunang lak tuh.. Dah la kena pakai nanti.. So pasti akan diresize balik cincin tuh,,

Hantaran maybe 7 - 9.. Tu pun puas la memikirkan nak letak apa sampai 9 tu.. Mostly makanan la kan.. Sep duit sikit senah.. Mostly my friends semua DIY jek.. Kagum.. Aku ni mmg taklah la kan.. tak de talent.. dulu2 kalau buat lukisan ke menda2 yang berkait dgn arts ni sah2la aku dpt D.. So ada gak aku bungkus2 jek letak dlm plastic.. Mmg sikit jek lagi mak aku ble buat muka..

So at last nye dah booked kat pelbagai tmpt.. and sape suruh gatal pg amik semua online.. dah semua benda yang perlu diambik kat pelbagai tmpt.. jauh2 lak tu.. Shah alam ada, Damansara ada, BTHO ada.. So nasibla yek rina.. semua tu kena amik on 24th December.. Sehari b4 the day.. Tapi org mcm aku ni buat dulu.. akibat dia pk kemudian.. huhu

So ni jek update for now.. Daaa

6 comments:

  1. perghhh... gempak.. semoga berjaya ke jinjang pelamin.. BTHO tu kat mn? area umah aku ke?
    huhuhuuh aku dh bersalin kot masa tu.. good luck ye..

    ReplyDelete
  2. ye ke?.. selalu je tak dpt jemput ko.. Thanx fariza.. kau due bila

    ReplyDelete
  3. alaaa.. ko mmg tak nk jemput aku pun..kan2.. dulu pun tak da jemput..:p
    12.12.2010. meh laa bwk pokcik baru tgk aku kat wad nnt...

    ReplyDelete
  4. kali ni aku mmg nak jemput serius!! mcm biasa walaupun kau takleh dtg.. tapi aku sentiasa dtg kat hospital jumpa kau kan.. kau bersalin kat mana plak kali ni

    ReplyDelete
  5. good luck cik riri..;)
    sure meriah giler nnti..aku plk tk sbr..=)

    ReplyDelete
  6. hospital yg sama.....dekat dgn umah ko kan..hohoho

    ReplyDelete