nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Friday, March 25, 2011

Beraninya la

smlm baru je main yg sifat2 bulan islam kat facebook.. Ayat pertama: "Wataknye Berani. "Tetiba adik aku ckp, berani?? kau bukan takut longkang and anjing ke?..

First of all there are reasons why I am afraid of drain and dogs.. Sbbnya adalah, when I was a little girl.. I used to play with my brother.. and one day.. we went cycling and tetiba aku jatuh dlm longkang yg agak besar dan dalam..Jatuh ngan beskal2.. So ble tahan berbiru2 la akibat lebam.. And after that aku sgt takut langkah longkang.. even though longkang yg kat parking admin kat BA UNITEN tuh.. Kalau nak langkah pk lama giler,, mcm tak lepas jek.. bukan apa kalau dah tak confident, mesti tak lepas punyala.. So dari habiskan masa dok pk lepas tak lepas, ada baiknyala aku cari alternatif lain.. takla penat2 brain aku pk..

Second thing, Anjing.. oh itu mmg harus la takut.. Sbb pnah kena kejar sampai tak cukup tanah berlari.. berani dia kejar aku yg comel lagi rendang nih.. So lalu depan anjing pun takleh.. Diaorg dok sebatu jauh pun aku dah lari sembunyikan diri.. padahal mcmlah anjing tu nak sgt kejar aku kan? Mesti dia rasa perasan giler minah nih..

So selalunya la when something happen during your childhood usually that thing will remain forever.. Ketakutan tu susah nak hilang.. Lain kalau benda tu berlaku lepas dah besar kan. So konsepnya aku bukan tak berani.. tapi childhood aku yg tak berani..

No comments:

Post a Comment