nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, July 22, 2010

sephi

Bebaru ni tetiba je ada bnyk sgt anjing liar kat kawasan perumahan aku.. walaupun ada kalanya sgt risau akan keselamatan my kittens tapi try to stay calm.. dgn harapan dia takkan makan anak kucing aku.. but suddenly my cat became their first victim.. anjing tu bukan la mcm kelaparan ke apa.. sbb dia tak mkn pun tapi dia buat kucing tu mcm toy dia.. just nak gigit2.. masa tu dah agak bengang tapi tak tau pada sape nak mengadu.. sini bukan la mcm negara omputeh.. where they care a lot about animals and they have org yg terus bole tangkap haiwan liar ni...

and then beberapa hari kemudian my second cat summer become the victim.. sgt menyakitkan hati.. Then my sister pergilah balai polis kut kutla polis ni membantu.. For your info.. balai polis kitaorg hanyala sekangkang kera je dari umah..Then polis tu ckp cuba pergi mengadu kat majlis perbandaran kajang sbb diaorg ble tangkap haiwan liar.. Lalu aku pun pergilah kat laman sesawang dia n jumpa la tmpt nak buat aduan tu.. and terima respon yg dia dah terima aduan tu.. Then tetiba dpt surat..



I was like what lagi 14 hari???? 14 hari bekerja plak tu.. aku tak tau la dia dlm proses siasatan ke.. baru nak mulakan proses kertas kerja ke.. Dlm kesemua kucing aku there is one cat yg paling kitaorg sayangi nama dia sapphire a.k.a sephi.. dia sgt jarang kuar umah and at nite we put him in the cage so that dia takkan ditangkap anjing.. but one day dia hilang.. I was like soooo lost.. we try to find him everywhere tapi tak jumpa.. and as usual at night bunyi anjing menyalak tu kedengaran lagi.. and kitaorg tak tau mana sephi pergi..

And kepada MPKj mengapa anda memerlukan masa sebanyak 14 hari.. anda hanya perlu berjumpa dgn saya dan saya akan bgtau di mana anda bole tangkap anjing2 liar tersebut.. dan bilakah masanya anjing2 ini akan berkumpul.. adakah anda nak tunggu sampai semua kucing2 di jalan tropika ni mati dan anjing itu akan terus mengganas dan mengigit kanak2 pula, sehingga ada kanak2 yg mati baru anda akan ambik tindakan?????

here is a picture of sephi and summer.. sephi is the kitten.. dan summer yg besar tu.. Summer had died but I still havent found sephi.. Harus aku pergi mengadu kat aduan rakyat??

No comments:

Post a Comment