nuffnang ads

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, February 9, 2021

Pengalaman mengandung 12 minggu

 Setelah beberapa kali in denial psl terpregnant again ku terima jua kenyataan ini. Pengalaman kali ni agak teruk rasanya sbb makan je muntah dan sentiasa loya dan masih tak berkurangan sehingga hari ini. Emosi mmg roller coaster. Tp rasa indah time baca blog2 org psl mengandung dan bersalin. Aku suka part bersalin jelah sbb dia mcm ada blind date dgn someone yg kau akan suka for the rest of your life.


Jadi pada 5 minggu tau yg aku pregnant dan at 9 weeks buka buku and scan. Masa ni baby kecik lglah. Dan rasa x best sgt sbb loya2 masih sgt teruk. Dan x lama lepas tu aku g juga klinik kesihatan sbb dari dulu2 mmg mcm ni. Sbb kalau kita decide ni bersalin kat kerajaan kita kena g kk.. itulah mengikut pengalaman dulu2. Tp actually aku pun tak sure how true is that. Oh ya one more thing aku percaya ada benda yg kk check details. And then check hb, urin semua ok dan tibalah masa scan. Masa scan dok detect something else. Tetiba ada cyst yg size dia sama dgn kantung baby. Sebelah kiri ovari. Doc terus ambik details pengalaman mengandung aku dulu2. And since dulu caesar n anak ada masalah ketumbuhan so dia terus decide nak hantar pakar utk detail scan. Cuma dia pesan kalau rasa sakit sgt2 kat perut terus pg emergency mana2 hosp sbb cyst tu boleh pecah. Now still waiting utk tarikh appointment dari hosp serdang dan menunggu seperti biasa dgn alahan yg agak teruk.


Hopefully it will end soon masa masuk trimeter 2!

No comments:

Post a Comment